På förekommen anledning....

Måste bara skriva lite om hur gött de e att vara ute i skogen. Bästa medicinen som finns när det e mycket på jobbet eller överhuvudtaget, när tankarna trängs i skallen och man inte vet vart man ska ta vägen.. Då är det suveränt att ta med metspöt och en låda ved och bara fly till nån liten skogstjärn. Bara sitta och småfisa lite för sig själv och verkligen slappna av...Har man sen tillgång till ett vindskydd så man kan sova över så e ju inte det helt fel...
Funkar faktiskt lika bra sommar som vinter och vår... kan till och med vara mysigt under en höststorm med åska och snett regn... Men då ska vindskyddet helst vara tätt...
Eller när man en höstdag tar med sig korgen och går ut för att vittja kantarell-skogen, de e jävligt fint de. Å när man sen kommer hem och steker säsongens första kantarellmacka att avnjutas med en iskall pilsner.....Då kan man undra vad för sorts tillvaro de för som i tid och otid måste putsa fönster, klippa gräset, svabba golvet, klippa håret, köpa senaste innebrallorna eller vad de nu anser krävs för att smälta in med den övriga skocken. Folk e så jävla rädda för att inte passa in, för att inte duga. . . . .Vafan nu spåra ja änna ur lite.. jag prata ju kantareller nyss.. De ja menade va nog att när man sitter vid sjön eller hemma, lite sketen och okammad, med sin kantarellmacka så e man rätt nöjd ändå... å då e de väl skitsamma vad andra tycker?...
Nåja skit i de nu! Här kommer i alla fall en bild ja tagit av min favoritsjö... och vindskyddet där.............
DET LÄCKET SOM ETT SÅLL!!!!




Kam på er, och ut me er i skogen nu...


Kommentarer
Postat av: Mia Maniacci

Låter jättemysigt o sunt, även om det läcker, och även om jag själv varken fiskar eller dricker pilsner! Skogen och sjön är som medicin, det brukar min mamma säga, och hon har rätt förstås :)

2009-03-10 @ 23:40:07
URL: http://www.metrobloggen.se/fablernasvarld
Postat av: Laura

Du har så rätt! Skogen är underbar, finns så mycket att hämta där vad gäller kraft och energi. Och så mycket lugn man kan få helt gratis, till sin kropp och sina tankar!



Intressant läsning. Tror att jag känner mig lite lugnare faktiskt!



Tyvärr hinner jag nog inte ut i skogen idag. Eller... vaddå hinner? Jag får väl kanske ta mig tid?

Hm, får fundera på det!

/Laura

2009-03-11 @ 10:32:29
URL: http://rosorochsand.bloggagratis.se
Postat av: Paulina

hey! :D



ang jävlaranamma, så JA dom är superbra:D

2009-03-11 @ 11:18:09
URL: http://www.pauliinaa.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0